בין אם מדובר בזמן עבודה ו/או בתשלום לערוצי הגיוס. באמצעות מערכת גיוס Civi ניתן להפחית בעלויות פרסום משרות דרושים בצורה משמעותית.
אנחנו צריכים לגייס עובדים, וחשוב מאוד שנעשה את בצורה הכי טובה. כדי לגייס עובדים, אנחנו צריכים קודם כל מועמדים. לכן פרסום משרות דרושים הוא עבודה בפני עצמה וצריך לעבוד בצורה הטובה ביותר כדי ששאר התהליך ימשיך ויתן לנו את הביצועים הטובים ביותר. ככך שהפרסומים שלנו יעבדו טוב יותר, וככל שנדע להפיק מהפרסומים את הערך גם הנוכחי וגם העתידי, זה יעזור לנו בחסכון משמעותי בפרסום משרות דרושים.
התהליך הנפוץ – איך רוב האנשים עובדים בפרסום משרות דרושים?
בדרך כלל, מה שאנחנו עושים זה לנסח מודעה, ולפרסם אותה בערוצים השונים. אפשר לפרסם אותה באתרי דרושים, בקמפיינים ממומנים, ברשתות חברתיות, או בעיתונות, אבל אלו אמצעים שעולים לנו הרבה מאוד כסף. הרבה גופים שרוצים לחסוך את התשלום הזה, מתחילים לפרסם אותה בערוצים חינמיים, אבל גם הדבר הזה עולה הרבה כסף, ולפעמים אפילו יותר! למה? מאחר ובערוצים החינמיים אנחנו צריכים להקדיש זמן רב לפרסומים, והדבר הזה מצטבר לשעות רבות, שיש להן עלות כלכלית.
הדבר היותר אבסורדי, הוא שהרבה מאוד מהמשרות שאנחנו מפרסמים, הן משרות חוזרות. למשל העובד שגייסנו לפני חודש החליט שזה לא מתאים לו ועזב. בעבר כבר פרסמנו את המשרה, ועכשיו צריך לפרסם אותה שוב! או שהעובד שגייסנו לפני שנה עובר דירה ועכשיו צריך לגייס עובד חדש. שוב הולכים ומפרסמים ומשקיעים זמן רב ומשאבים כדי למצוא מועמדים.
כעת אחרי שפרסמנו, המועמדים צריכים לראות את המודעה, ולא כולם רואים אותה באותו זמן. מועמד אחד יכול לראות אותה אחרי יום והשני אחרי שבוע. רק אחרי שיש לנו מועמדים שפונים, אנחנו מתחיל לצלצל ולדבר איתם, והזרימה היא לאט לאט, כך שבעצם איבדנו גם הרבה זמן יקר וגם כסף, ואנחנו עדיין בלי עובד.
לעיון נוסף: כך הגדלנו את הגיוסים עם מערכת גיוס עובדים Civi
אז הטיפ שאנחנו הולכים לתת היום הוא איך להשתמש במערכת גיוס Civi כדי לחסוך משאבים וגם לחסוך זמן יקר!
1. שימוש בדפי נחיתה מעוצבים לפרסום משרות דרושים דרך מערכת הגיוס
באמצעות מערכת הגיוס Civi אפשר לייצר דפי נחיתה למשרות דרושים שאנחנו מחפשים. דפי הנחיתה הם דפי נחיתה מעוצבים, שניתן לייצר ללא כל ידע טכני, וללא צורך במתכנת. כך שבאמצעות דפי הנחיתה תוכלו לפרסם את המשרות ברשתות החברתיות בקלות וביעילות, ואפילו לעקוב אחרי כמות הכניסות לדף המשרה, וכמות ההגשות. שיתוף דפי הנחיתה ברשתות כמו פייסבוק, וואטסאפ, טלגרם ועוד – בקליק אחד – יעזור לכם לפרסום ולמדוד את הביצועים של הכניסות וההגשות למשרות שלכם בצורה קלה ומהירה. למה עוד זה יעזור?
הנה דוגמא לדף פרסום מעוצב למשרה של רכזת גיוס
אפקטיביות וסטטיסטיקה – תוכלו לדעת את האפקטיביות של הפרסומים שלכם ברשתות החברתיות, לשפר את נסחי המודעות, לדעת באיזה רשתות כדאי להשקיע זמן ובאיזה לא.
הגשה קלה ומהירה – באמצעות דפי הפרסום הקלות של המועמדים לפנות אליכם, תהיה גדולה יותר, זאת מכיוון שהם אינם צריכים לצאת מה"עולם" שהם נמצאים – הרשת החברתית. הם יכולים להגיש את המועמדות מתוך הרשת החברתית, ולא צריכים ללכת למייל או למקום אחר. זה מקל עליהם משמעותית את הגשת המועמדות! זה אומר שיותר מועמדים שיראו את המודעה שלכם, יגישו מועמדות, ואחוז ההמרה של הפרסומים שלכם יעלה!
עיצוב מזמין ונעים – גם עיצוב העמוד, שיכלול גם טקסט וגם תמונה, וטופס נוח ונגיש להגשת מועמדות, יעזור למועמדים ויגרום להם לחשק גדול יותר להגיש את המועמדות. ניתן לעצב את אתר המשרות בצבעים המיתוגיים המתאימים אליכם. כתוצאה מכך תקבלו יותר פניות ממועמדים מתאימים.
סדר ומעקב – תוכלו לדאוג לכך שהפניות של המועמדים יגיעו אליכם בצורה מסודרת, כך שתדעו איפה המועמד שפנה ראה את המודעה, ובכלל לאיזו מודעה הוא פנה, דבר שלא תמיד קורה כאשר שולחים אלינו קורות חיים (מועמדים לעיתים שוכחים לכתוב לאיזו משרה פנו ואיפה ראו את המודעה, דבר שיוצר לנו גם עבודה נוספת וגם מאט את התהליך מולם).
לעיון נוסף: כל האמת: מיתוסים על מערכת גיוס עובדים שהגיע הזמן לנפץ
2. אתר משרות מיוחד המרכז את כל הפרסומים שלכם בתוכנת הגיוס
מערכת הגיוס Civi תייצר לכם אתר משרות דרושים, שהוא בעצם אתר קריירה המרכז את כל דפי הפרסום שלכם במקום אחד. המועמדים יוכלו להכנס אליו, לראות את כל המשרות הפתוחות שלכם, לחפש משרות מתאימות אליהם או קרובות אליהם, ולהגיש מועמדות למשרות הרלוונטיות. ניתן לעצב את אתר המשרות בצבעים המיתוגיים המתאימים אליכם. ותנחשו מה, גם זה קורה ללא צורך במתכנת או בקוד, וללא עלויות מיותרות.
הנה דוגמא לאתר משרות המרכז את כל הפרסומים במקום אחר
חשוב לדעת, דפי הנחיתה שבנינו הם דפים מעוצבים ומוכווני המרות. כלומר תוכלו לראות שדפי הפרסום של משרות הדרושים, יביאו לכם יותר פניות והגשת מועמדות, מאשר פרסומים רגילים ברשתות, מכיוון שהם יותר נוחים להגשת המועמדות למחפשי העבודה. גם לכם, השמירה של הגשות המועמדות תהיה אוטומטית ותחסכו זמן יקר על מענה או תיעוד של הפניות הללו.
3. שימוש במאגר מועמדים במערכת הגיוס במקום פרסום משרות דרושים
במערכת הגיוס Civi תמיד נשמר מאגר המועמדים שפנו אלינו בעבר. לצורך העניין, אם לפני חודש פרסמנו מודעה, קיבלנו 100 מועמדים וגייסנו 1, יש עדיין 99 מועמדים שלא גייסנו אותם. כמובן, שלא כולם רלוונטים כי חלק מצאו עבודה, וגם לא כולם מתאימים, כי הם לא תמיד עונים על הקריטריונים שלנו, אבל אנחנו צריכים בסך הכל עוד מועמד 1 שיתאים לנו. אז מה עושים?
ראשית, חיתוך מועמדים חכם בתוך תוכנת גיוס עובדים Civi, החיתוך הזה יעזור לנו למצוא את כל המועמדים שפנו למשרה בעבר. מתוכם נוכל לסנן גם מועמדים שעונים על קריטריונים מסויימים, לדוגמא, שיש להם גם ניסיון או השכלה בתחום המבוקש.
כעת נוכל להוציא קמפיין מהיר, לנסח סמס או מייל או וואטסאפ, בצורה הכי נכונה שאפשר, ולשלוח אליהם. בתוך זמן קצר מאוד נראה שמועמדים מתחילים לחזור אלינו לגבי המשרה! וזה מבלי שהשקענו זמן או כסף בתהליך. השתמשנו במה שיש לנו.
באמצעות הקמפיינים אפשר לחסוך סכומי כסף גדולים וגם לזרז את התהליך, עם עבודה נכונה בתוך 48 שעות אנחנו יכולים להיות עם עובד חדש שמתחיל לעבוד.
אם בא לכם לדעת עוד על מאגר מועמדים, יש כאן מאמר על ניהול מאגר מועמדים – למה הוא חשוב ואיך לנהל אותו נכון.
4. חיבור מועמדים במערכת הגיוס כמתעניינים בתחום עיסוק
בתוך מערכת הגיוס Civi ניתן לחבר מועמד כמתעניין בתחום עיסוק, כלומר בעת הפניה של המועמד אלינו אנחנו יכולים לדעת שתחום עיסוק שמעניין אותו הוא מכירות.
למה זה חשוב? מכמה סיבות.
ראשית – אם פרסמתי מודעת דרושים אחת, והמועמד התעניין בה, הוא בעצם התעניין במשרה אחת בלבד. זה אומר שאם יש לי כמה משרות דומות, אני צריך להעלות מספר פרסומים שונים, וזה יעלה לי יותר כסף ויקח יותר זמן. לעומת זאת, אם אני מפרסם מודעת דרושים אחת ומשייך את המועמד כמתעניין בתחום עיסוק שלם, ויש לי כמה משרות מאותו התחום, אז המועמד באופן אוטומטי יכול להשתייך לכל המשרות מאותו התחום. כך אני יכול בקלות להציע לו כמה משרות מאותו התחום מבלי בכלל לחשוב או לחפש את אותן משרות. הדבר הזה יכול לקרות גם בחברת השמה, וגם בארגון או אצל הד-האנטרים.
לעיון נוסף: מערכת השמה – כל היתרונות של תוכנת גיוס עובדים לחברות השמה
לעיון נוסף: כל הסיבות מדוע כדאי להשתמש במערכת גיוס לארגון
שנית, גם אם אין לי כרגע משרה, קל לי מאוד לשייך מועמד כמתעניין בתחום עיסוק. ברגע שתהיה לי משרה רלוונטית, אוכל לחזור לתחום העיסוק הזה ולחפש בקלות רבה את כל המועמדים שהתעניינו בו בזמן שלא היתה לי משרה. ברגע שהמשרה נפתחה כל המועמדים כבר יופיעו שם ואוכל להציע להם את המשרה הזו בקלות רבה, לשלוח להם מייל או עדכון שכרגע יש משרה פתוחה ואם היא רלוונטית בעבורם. זה שומר בצורה מאוד נכונה ומדוייקת על הדאטא שלנו, ועוזר לנו להגיע אליה בקלות בהמשך.
טיפ קטן מאת מנכ"ל תוכנת גיוס Civi שי בכור
בנינו את מערכת הגיוס Civi ככזו שתחסוך זמן יקר וגם משאבים כספיים לכם המגייסים.
חלק מהעלות שלכם, והיא העלות הגבוהה ביותר בדרך כלל, הוא הזמן שלכם. הזמן שלכם הוא יקר מאוד, וכדאי לנצל אותו בצורה חכמה ויעילה ככל הניתן. גם עלויות כספיות, הן עלויות שניתן לחסוך אותן לעיתים קרובות עם חשיבה נכונה, או להשקיע אותן במקומות שיביאו לנו הרבה יותר ערך.
מערכת הגיוס Civi חוסכת לנו גם זמן עבודה יקר, וגם כסף בפרסום משרות. יש דרכים נוספות שמערכת גיוס Civi יכולה לחסוך לכם כסף, למשל סינון מועמדים אוטומטי עם מערכת גיוס Civi.
לכן אני ממליץ לכם לראות כיצד אתם יכולים לייעל את תקציבי הפרסום שלכם, ואיך אתם יכולים לחסוך את הזמן שלכם, כדי להשתמש בו לצורך חכם יותר, למשל לצורך הגדלת הגיוסים.
אם המאמר הזה עניין אתכם, ואתם רוצים להתקדם בתהליך, אני אשמח לתאם איתכם ללא עלות שיחת יעוץ והדגמה על מערכת גיוס Civi.
בהצלחה!